«صدور مجوز تغییر کاربری«
تعریف فرآیند
عملیات کارشناسی که منجر به تغییر وضعیت یک بلوک از لحاظ نوع کاربری(با در نظر داشتن طرح تفضیلی )پس از تایید کمیسیون ماده ۵ می گردد .
***روند تغییر کاربری از طریق کمیسیون ماده ۵ پس از تشکیل پرونده در واحد ساختمانی و ارسال به سازمان مسکن و شهرسازی استان فارس طبق فرم پیوست صورت میگیرد.
مدارک مورد نیاز جهت انجام فرآیند
۱- اسناد مالکیت یا قولنامه تایید شده زمین
۲- قبض پرداخت هزینه کارشناسی
۳-اصل و فتوکپی شناسنامه مالک، مالکین یا وکیل قانونی وی
۴-تقاضانامه
مراحل انجام فرآیند « صدور مجوز تغییر کاربری »
ردیف
|
شرح فعالیت
|
محل مراجعه
|
۱
|
ارائه تقاضای صدور مجوز تغییر کاربری به همراه ارائه سند مالکیت
|
واحد فنی
|
۲
|
دریافت پرونده
|
بایگانی
|
۳
|
درج خلاصه پرونده در فرم بازدید فنی
|
کارشناس نوسازی
|
۴
|
انجام عملیات کارشناسی از محل ( بررسی مساحت ملک، حدود اربعه، وضعیت فعلی ملک ،نوع سند،عرض کوچه ،پیشروی ساختمانهای مجاور ،عرض کوچه،ترسیم کروکی و …)
|
کارشناس فنی
|
۵
|
انجام بررسی های توسعه و معابر (بررسی تعیین مسیرها،عرض گذر،ضابطه محل ،وضعیت مالکیت زمین و …)
|
کارشناس
توسعه معابر
|
۶
|
انجام عملیات نقشه برداری(در صورتیکه اضافه مساحت وجود داشته باشد)
|
کارشناس شهرسازی
|
|
استعلام از حقوقی و املاک(درصورت نیاز)
|
|
۷
|
بازدید شهردار یا معاون از محل(در صورت نیاز )
|
محاسب عوارض
|
۸
|
محاسبه و ثبت عوارض ساختمانی و نوسازی
|
|
۹
|
پرداخت عوارض متعلقه
|
بانک
|
۱۰
|
تنظیم وتایید پیش نویس مجوز
|
دفتر فنی
|
۱۱
|
ثبت در شناسنامه ساختمانی و تایید آن
|
دفترفنی/ رئیس
فنی شهردار
|
۱۲
|
انجام عملیات ثبت و شماره گذاری در دبیرخانه و تحویل مجوز به متقاضی
|
دبیرخانه
|
|